scherpzinnig bureau

Content & creatie

“maak content om jezelf zicht- en herkenbaar te maken”

Woorden doen iets met onze ziel. Ze raken de kern van ons wezen. Ze nemen ons mee naar een andere wereld en geven ons de buitengewone kans om verandering mogelijk te maken. Om in te spelen op behoefte. Om een oplossing te bieden voor een probleem. Woorden zijn onoverwinnelijk wanneer we ze ten goede gebruiken in onze strijd. Samen zijn we niet te stoppen.

Waar we onder ‘Scherp op details’ het hebben over hoe krachtig een beeld of specifieke elementen kan zijn, bedenk je dan hoe krachtig de combinatie van beide is. Woorden zijn wapens in onze strijd om anderen te overtuigen van ons kunnen en ons verhaal. Wanneer je even nadenkt over de juiste woorden voor jouw boodschap, leidt dat misschien wel tot verrassingen.

Misschien wel de mooiste manier om uitleggen wat de kracht van woorden is, is deze video.

Door niet de focus te leggen op het probleem, maar op wat we voor elkaar kunnen betekenen, raakt dat. Daarom wil je de focus in je communicatie leggen op wat ertoe doet. In eerste instantie natuurlijk het probleem dat je oplost, maar de kunst is om dat niet letterlijk te zeggen. Je wilt een behoefte creëren. Denk bijvoorbeeld aan een online supermarkt. Het probleem dat zij oplossen, is o.a. dat je nooit meer in de rij voor de kassa hoeft te staan. Dat wil toch iedereen! Het is een probleem, maar door te beginnen met “Nooit meer in de rij voor de kassa staan” wil je meteen meer weten… Want, hoe dan?!

bestaat er altijd een oplossing?

Wat nu als dé oplossing niet bestaat? Dat is een leuke uitdaging! Denk bijvoorbeeld aan een coach voor problemen in de samenwerking. Een probleem dat bijv. op de oppervlakte ligt, is hoog ziekteverzuim. Alleen daar wil je niet over praten, want dat is niet het probleem. Maar dat weet jouw potentiële klant nog niet. Wat is dan de behoefte die je kunt creëren, waardoor ze zich wel aangesproken voelen en je hen raakt met de juiste woorden?

Laten we het eens proberen met humor. Een mooi voorbeeld uit de praktijk is “Ben je op zoek naar een magische toverstaf die al jouw problemen gaat oplossen?”, “Doen jouw medewerkers een powernap of zijn ze gewoon uitgeblust?” of “Van een stofwolk op de afdeling naar aanwezige, tevreden medewerkers”. Geef ze iets om over na te denken. Als ze het er niet mee eens zijn, dan zijn het misschien wel niet jouw klanten.

met zichtbare content aan de slag gaan?

Voor content heb je verschillende manieren om dit zichtbaar maken. Denk aan sociale media, blogs, nieuwsbrieven en allerlei andere online kanalen. Bij Scherpzinnig focussen we ons op de eerste drie. Hiervoor bieden wij 3 verschillende abonnementen aan. Wanneer je met content aan de slag gaat, is het namelijk belangrijk om consistent te blijven. Door continu aanwezig te zijn, word je zichtbaarder én herkenbaarder.

€ 195 p.m.

N

1 bericht per week

N

plaatsen van berichten

N

op relevante kanalen

N

evaluatie per kwartaal

€ 245 p.m.

N

1 bericht per week

N

1 blog per maand*

N

plaatsen van berichten

N

plaatsen van blog

N

op relevante kanalen

N

evaluatie per kwartaal

€ 295 p.m.

N

1 bericht per week

N

1 blog per maand*

N

1 nieuwsbrief per maand*

N

plaatsen van berichten

N

plaatsen van blog

N

verzenden van nieuwsbrief

N

op relevante kanalen

N

evaluatie per kwartaal

*Blogs en nieuwsbrieven vereisen een goede basis voor het plaatsen ervan. Die basis is niet inbegrepen. Hieraan zijn eenmalige kosten verbonden.

met content & creatie aan de slag?

Laat hieronder jouw gegevens achter en ik neem contact met jou op. Geheel vrijblijvend.